Blog

Styczniowe łowienie spod lodu i wielka niespodzianka
Wędkarstwo podlodowe rządzi się swoimi prawami. Pogoda jest ważną zmienną przy każdej metodzie łowienia, ale przy połowach spod lodu gra decydującą rolę – gdy zimy są zbyt ciepłe, a pokrywa lodowa zbyt cienka, o wyprawie można zapomnieć. A że ten sezon jest całkiem sprzyjający, postanowiliśmy wykorzystać dobre warunki i spróbować szczęścia na Stawie Koła nr 20 w Starym Sączu.
Czytaj więcej
Sprawdź naszą promocyjną  ofertę FEEDER i KARP na jesienne olbrzymy!
Stacjonarne metody gruntowe, feederowe czy samo karpiarstwo, cieszy się ogromną i w dalszym ciągu rosnącą popularnością wśród wędkarzy. Niewątpliwie wpływ na to ma między innymi fakt, że ostatnimi czasy w naszym kraju pojawiło się dużo specjalistycznych i świetnie przygotowanych łowisk, na których każdy miłośnik łowienia okazałych linów, karpi czy amurów, ma dużą szansę przeżyć prawdziwe wędkarskie emocje, płynące ze spotkania z okazałą rybą czy też z wyjątkowego klimatu towarzyszącego kilkudniowej zasiadce na łonie przyrody.
Nasze pierwsze pstrągi w 2023 – relacja z Dunajca
Po długich zimowych miesiącach wreszcie nadeszła pora na oficjalne „otwarcie rzek”. Sami nie mogliśmy się doczekać rozpoczęcia sezonu tak bardzo, że jeszcze początkiem stycznia wybraliśmy się na Pomorze w poszukiwaniu troci. Choć nauczyliśmy się wtedy dużo, ryby niestety nie dopisały. Dlatego 1 lutego przystąpiliśmy do łowienia w jeszcze bardziej bojowych nastrojach. Zapraszamy na relację z naszej pierwszej wyprawy na pstrągi w tym roku. Od razu uprzedzamy: tym razem szczęście było po naszej stronie!
Wiosenno-jesienne kombinezony wędkarskie od Graff
W oczekiwaniu na wiosenne połowy warto wykorzystać wolny czas na to, żeby porządnie przygotować się do kolejnego sezonu. My przez okrągły rok staramy się trzymać rękę na pulsie, przeglądać nowinki w ofercie topowych marek i regularnie testować dla Was ciekawe produkty. To, co przykuło naszą uwagę w odświeżonej ofercie marki Graff, to przeciwdeszczowe komplety wędkarskie na sezon wiosna/lato. Zapraszamy na przegląd modeli, które najbardziej wpadły nam w oko!
Na trocie na drugi koniec Polski! [RELACJA]
Jeszcze na początku stycznia, chcąc jakoś wykorzystać noworoczny entuzjazm i przyspieszyć otwarcie sezonu, wybraliśmy się na drugi koniec Polski. Za cel obraliśmy sobie trocie, a za łowiska: Wieprzę, Grabową i Bałtyk. Na obławianie zachodniopomorskich rzek skusił nas Andrzej Laszuk z firmy Robinson, który wychował się nad tamtymi wodami i chętnie służył nam radą i pomocą.
Subiektywne TOP5 produktów marki Robinson
Sezon jesienny w pełni – jeśli jeszcze nie uzupełniliście zapasów, mamy kilka ciekawych propozycji. Dziś weźmiemy na tapet jedną markę – Robinson – i przyjrzymy się pięciu produktom, które naszym zdaniem robią na łowisku największą różnicę. Zaczniemy od linek (żyłek i plecionek), następnie przejdziemy do ulubionej serii wędek i kołowrotków, a skończymy na pojemnej, wygodnej torbie wędkarskiej. Zapraszamy na subiektywne TOP5 produktów Robinson – polskiej marki z 30-letnią tradycją!!
Nowości marki Westin - wędki na 2023
Jesteście ciekawi, co przygotowała na kolejny rok marka Westin? Tak się składa, że mamy na ten temat informacje z pierwszej ręki. Spotkaliśmy się z Tomkiem, przedstawicielem firmy Westin, który opowiedział nam co nieco na temat szykowanych nowości. Zapowiada się naprawdę dobrze – zresztą, oceńcie sami!
Królowa Popradu - głowacica
Chłodny, cichy, jesienny poranek na Łopacie Polskiej w Żegiestowie nad Popradem. Słońca zza gór jeszcze nie widać, choć według kalendarza już wstało. Nagle ciszę przerywa głośny plusk, jakby ktoś wrzucił w wodę spory kamień. Tak właśnie zaanonsowała swoją obecność miedzianołuska Królowa Popradu – głowacica...
Top jesiennych przynęt spinningowych
Wędkowanie jesienią wymaga innego nastawienia niż w lecie. Do sukcesu potrzebne są także odpowiednio dobrany sprzęt i akcesoria. Z tej okazji zapraszamy na przegląd przynęt idealnych na jesienny połów na jeziorze. Jakie wabiki będą najbardziej skuteczne i dlaczego?...
Okoń rządzi! Spinningowe Mistrzostwa Okręgu PZW w Nowym Sączu
W dniach 17-18 września Zbiornik Rożnowski stał się areną zmagań wędkarzy rywalizujących o tytuł Mistrza Okręgu PZW w Nowym Sączu w wędkarstwie spinningowym. Zawody rozgrywane były w dwóch kategoriach: seniorów i juniorów. W kategorii seniorów rywalizacja odbywała się zarówno indywidualnie, jak i drużynowo...
Wielkie serce wędkarzy – XI Charytatywny Puchar Ani
W niedzielę 3 lipca na łowisku Koła nr 33 ze Starego Sącza zostały rozegrane zawody wędkarskie o Puchar Ani organizowane wspólnie przez Koło PZW Centrum Nowy Sącz, Koło PZW nr 33 Stary Sącz i Stowarzyszenie Sursum Corda. Zawody bardzo specyficzne, bo rywalizacja o złowienie jak największej liczby ryb i zajęcie jak najwyższego miejsca na podium była tak naprawdę najmniej istotna...
Lekcje wędkowania na Dziećkowicach
Jestem osobnikiem lubiącym wędkarskie podróże. Uwielbiam poznawać nowe zbiorniki i podejmować wędkarskie wyzwania, a w związku z tym – rywalizację z innymi wędkarzami. W tej dziedzinie nie da się przeskoczyć do celu wielkim susem – do wszystkiego dochodzi się małymi kroczkami...
Mistrzostwa Polski oczami uczestnika – relacja z pierwszej ręki
Moja znajomość z Dunajcem rozpoczęła się już wiele lat temu. Bywały czasy, kiedy odwiedzałem go częściej, nawet dwa razy dziennie. Teraz jest z tym różnie, ale nie ma co ukrywać – bardzo lubię te cudne, dzikie bystrza i jeszcze piękniejsze, kropkowane ryby. Dlatego od lutego do końca sierpnia bywam tu regularnie...
Czytaj więcej
Wędkowanie metodą castingową - przynęty szczupakowe
Właściwie nigdy nie czułem potrzeby machania castingiem. Zawsze wydawało mi się, że zwykły spinning w zupełności wystarcza. Wprawdzie mam kolegów, którzy wędkują wędkami z pazurem od dobrych kilku lat, ale mnie to jakoś nie pociągało. Zalążki zainteresowania pojawiły się podczas jednego z sezonów...
Lekkie i mocne – poznaj kołowrotki Daiwa
Daiwa to jeden z najlepszych producentów kołowrotków działających w branży. Ma na koncie kultowe, profesjonalne modele, co nie znaczy, że zapomina o niższej półce – oferuje także tańsze produkty dla początkujących wędkarzy. Co takiego mają w sobie te kołowrotki, że używa ich tak wiele osób?
Czytaj więcej
Czego nauczyła mnie zimowa wyprawa na klenie? [RELACJA]
Tego dnia pojechałem nad wodę bez większego przekonania, że cokolwiek połowię. Poranny przymrozek i zimny północny wiatr nie napawały optymizmem. Miałem wielki dylemat, czy celować w pstrągi, czy w klenie – w kółko zadawałem sobie to pytanie, aż w końcu padło na opcję numer dwa. Nie byłem tylko pewien, gdzie łowić. Wreszcie postanowiłem, że zdecyduję w trakcie jazdy.